תרגילי פילאטיס לגב

תרגילי פילאטיס לכאבי גב תחתון

- Body Motion -
סטודיו לפילאטיס ברמת גן, תל אביב, הרצליה ואבן יהודה

כך מסייעים תרגילי פילאטיס לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם בעיה בריאותית נפוצה. למרבה ההפתעה, מספר גבוה של אבחונים  מראים כי כאבי גב אינם נגרמים ממצב רפואי חמור. הם בדרך כלל משתפרים עם הזמן וללא התערבות חיצונית. עם זאת, מקרים מסובכים יותר עשויים לדרוש טיפול כגון טיפול רפואי, פעילות גופנית או תרופות. ללא קשר לחומרתם, כאבי גב יכולים להשפיע על יכולתכם לעבוד, להתאמן ולעשות פעילויות יומיומיות אחרות.

הגורמים העיקריים לכאבי גב תחתון

מתח, תנועות מסויימות והרמת חפצים כבדים בדרך שאינה נכונה מבחינת יציבות הגוף, עשויים להוביל לכאבי גב. כמה מצבים רפואיים נפוצים יכולים להוביל לכאב י גב תחתון:

צניחת דיסק חולייתי. אנקילוזינג ספונדיליטיס (מחלה דלקתית הפוגעת בעמוד השדרה). Spondylolisthesis (עצם בעמוד השדרה הנעה קדימה ממקומה אל העצם למטה). תסמונת מפרק הפן:Facet joint syndrome כאב במפרק בין שתי חוליות בעמוד השדרה. מתיחות וקרעים בשרירים.

טיפולים לכאבי גב תחתון

בעוד שכל אדם עם כאבי גב יצטרך להיות מטופל בנפרד, יש עצות כלליות שתקפות לכולם.

בקרו אצל רופא מוסמך: הרופא שלכם יוכל לייעץ ולסייע לכם.
טיפול תרופתי: שימוש במשככי כאבים ובתרופות אנטי דלקתיות יכולים להקל על הכאב – אבל חשוב לבדוק תחילה שהתרופה בטוחה עבורכם. יש להיוועץ עם הרופא בטרם נטילת תרופות!
פעילות גופנית: חשוב להמשיך בפעילויות היומיומיות ככל האפשר כאשר סובלים מכאבי גב תחתון. למרות שזה עשוי להיות מלווה בכאב, שמירה על תנועה קבועה הוכחה כמסייעת לאנשים להחלים מהר יותר.
מדיטציה: מחקרים מראים שמדיטציה יכולה לעזור ואך להפחית מתח בגוף, אשר יכול לעזור בהפחתת כאב.
השתמשו בחום: בקבוק מים חמים יכולים לעזור להקל על הכאב.

פילאטיס לכאבי גב תחתון

פילאטיס הוא תרגול פיזי המתמקד בשיפור כוח הליבה. התרגול בפילאטיס יכול לסייע בכאבי גב תחתון במספר דרכים:

חיזוק שרירי הליבה:
תרגול פילאטיס מתמקד בחיזוק השרירים באזור הליבה, שכולל את השרירים בגב, בטן, ירך וישבן. בעזרת תרגול יעיל, ניתן לחזק את השרירים שמתמקמים באזור הגב התחתון ולשפר את יכולתם לתמוך בגוף.

שיפור יכולת איזון ותיקון היציבה:
הפעילות הממוקדת בתרגול פילאטיס מכשירים יכולה לסייע לשפר את איזון הגוף ולתקן יציבה לא תקינה. זה יכול להפחית את המאמץ והלחץ על אזור הגב התחתון.

שיפור הגמישות:
התרגול בפילאטיס כולל סדנאות שמטרתן לשפר את הגמישות של הגוף. כאשר השרירים גמישים יותר כך ניתן לסייע ולהפחית את כאבי הגב ולשפר את נוחות התנועה.

התרגול במצבים שונים:
בפילאטיס ניתן לתרגל במגוון מצבים, ולהתמקד באזורים ספציפיים של הגוף.

התרגול בצורה של "עמידות יציבה":
תרגול פילאטיס יכול לכלול תרגול במצבים של "עמידות יציבה" המחייבים את שרירי הליבה להשתמש בצורה יציבה ואפקטיבית. תרגול זה יכול לחזק את השרירים באזור הגב ולשפר את יכולתם לתמוך בו.

תרגול פילאטיס מצוין לחיזוק השרירים הליבתיים, שיפור הגמישות ותיקון היציבה, כל אלו יכולים להשפיע באופן חיובי ולהקל על כאבי הגב התחתון.

פילאטיס לכאבי גב עליון

האם אתם סובלים מכאבי גב עליון? במאמר הבא תוכלו לבחון מספר תרגילי פילאטיס לכאבי גב עליון ומתיחות שאתם יכולים לעשות בבית או בסטודיו לפילאטיס שיוכלו לסייע ולהקל על כאבי גב עליון.

 

דילוג לתוכן